Infinite love is the only truth-everything else is illusion

When you are in water, if you relax, it floats you.
If you struggle, if you tense up, you sink and drown.
Well, it's that way with life."

-Att leva farligt anses inte vara rätt sätt att leva, att inte leva alls är inte heller något utväg.
Vilken är den riktiga genvägen till att leva?


Jag har kommit fram till att det verkligen inte händer någonting i mitt liv som jag kommer minnas förevigt. Som man brukar säga "att leva är inte de dagar som passerar - utan det är de dagar som man minns" Eller hur man nu säger.
Jag brukade vara den tjejen som såg de ljusa i allt. Jag brukade känna glädjen i att göra spontana saker. Jag brukade leva mitt liv i nuet och jag brukade kalla mig själv lycklig.
   Jag ska inte säga att jag är olyckig nu, för det stämmer inte. Fast lyckan är inte den samma som förr, idag.
Jag har en del saker i mitt liv nu, som gör mig lycklig men inte på det sättet som ger mig livsglöd och vilja till att fortsätta på den bana jag är idag. Jag vill vara den tjejen som lever i äventyr.

Idag är jag sjuk, magsjuk är jag rädd för att jag ska bli. Det visar sig imorgon om det fortfarande sitter i kroppen. Annars blir det skolan. För er som kanske någon dag har försökt nå mig och inte lyckats så kan det bero på att jag inte har någon telefon. Den är paj!
Om ni vill nå mig så får ni prova ringa emils tele, och är jag inte där så kan ni försöka nå mig på min "hemtelefon" : 0765252182 :)

Dagens smink.. Man har ju tråkigt när man är hemma!


Kommentarer
Postat av: amelie

det har du helt rätt i.

man vill ju komma ihåg sig själv (när man är äldre) som tjejen som hade kul varje dag, med händelser här och där, åker iväg på saker m.m

Du fattar ju vinken, jag beskrev det inte lika bra som du!

Men nu får det fan bli ändring...jag tänker inte se något negativt längre utan belysa dess positiva sida.



Puss på dej!

Jag kommer inte imorgon (onsdag) hoppas jag kommer på torsdag!

Hoppas du blir bättre också!



sv: visst var hunden söt :O

Gullig som fan!

2009-09-08 @ 22:29:46
URL: http://amelius.blogg.se/
Postat av: amelie

sv: ja gammal o gaggig är du iaf inte ;)



Hoppas jag kommer imorgon!

2009-09-09 @ 13:18:04
URL: http://amelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0