the loved one

En äkta vän är en vän som kan se tårar bakom ett falskt leende.
Den som tar sin tid att lyssna på dig. Den som gör så gott den kan för att hjälpa dig. Den som ägnar sin tid åt att bygga upp din säkerhet. Det är en äkta vän.
Att hålla sina löften, bygger upp en trofasthet i vänskapen. Var ärlig mot varandra, håll inget inom dig. Visa att du verkligen litar på din vän, och att du är tacksam att ni har varandra.
Vänskap består av En själ, i två kroppar.

Om jag ska vara ärlig så finns det få människor i ens liv som Verkligen lyser. De är de människor som man inte behöver anstränga sig alls, för att det ska finnas kvar. Allt ska gå som en rutin. Man vet att man har varandra och man vet att ingenting ska kunna förstöra ens vänskap. Självklart kan det komma upp svåra vägar i en relation. Tillsammans väljer man det som är lämpligt och det som båda mår bra utav.

Älskade vän.
Det finns ingenting här i världen som skulle stoppa mig från att finnas för dig.
Jag skulle offra hela min vardag för att du skulle må bra, om jag så fick.
Jag är inte den som kräver någonting tillbaka så länge jag vet att du älskar mig. Så som jag älskar dig.
Hade du valt den utvägen som alla människor fruktar, så hade jag vart med dig. Jag hoppas innerligt att detta inte sker och att vi kan få en lycklig framtid och många flera minnen att skratta åt. Din livsmur är ostabil, nästan helt fäld. Vissa gånger krävs det mer arbete för att återuppbygga detta. Men hjälps man åt så brukar det gå lättare och smidigare. Tillsammans kan man klara nästan allt. Som vänner. Du vet vart du har mig. Fundera aldrig över att höra av dig om du har det svårt. Jag finns där Fina du.

Kommentarer
Postat av: såfia

jag älskar dig

2010-02-16 @ 19:47:09
URL: http://sophiamarsh.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Så fint skrivet, man verkligen hör att det kommer från ditt hjärta!

2010-04-23 @ 15:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0