sanningens ögonblick

Jag visste att alla människor hade svaga sidor, mer eller mindre. Men att du var stark, var något jag trodde på. Verkligen!
Men det visade sig att vissa människor inte riktigt vet hur man ska behandla andra. Har man en stark åsikt ska man hålla den, men inte såra någon.
   Genom att vara en god medmänniska så måste man ta hänsyn till allas åsikter och försöka reda ut det på bästa möjliga sätt. Men vissa människor vet nog inte riktigt vad detta innebär!
Vad är en vän/ en bra med människa? enligt min uppfattning så ska en vän vara någon som verkligen lyssnar när det är något, samtidigt som den kan stötta dig igenom detta, inte bara ha svaret "okej, jag förstår osv." det där är inte att stötta.
Att stötta någon är att visa att man verkligen bryr sig och att försöka tillsammans med personen i fråga, lösa detta.
En riktig vän ska inte ta parti, utan försöka se det från andras perspektiv samtidigt som man själv försöker vara en god med människa. En riktig vän ska finnas för dig så som du har funnits för dom när det kännt jobbigt. Gör den inte det, så vet du att den bara tagit nytta från dig och inte vill ge något tillbaka. Är man en bra vän då tycker du?

Som jag en gång sagt. Har du haft en vän som stått dig nära till hands så har Ingen människa råd att förlora en Vän.
Men vissa människor verkar ha en förmögenhet, vilket gör att man inte känner sig på något sätt.. Uppskattad, någon gång.

Detta var en del av vad som sagts, vad hände.

"Förhoppningsvis så kommer jag att stå vid din sida, så länge som du vill att jag ska göra det. För det är inte jag som slutar utan dom jag försöka hjälpa som knuffar bort mig. Så snälla. Försök ha fast mig, för du är en underbar person och har inte varit så här glad på länge.
Puss på dig Louise & massvis kärlek till dig <3"

( jag ville ha dig vid min sida längre, men vad hände med det du skrev)

Kommentarer
Postat av: sophia

Okej. Om det är om mig så förstår jag inte varför du skriver så. För du får det och låta som att det bara är jag som har gjort fel. Jag har inte skrivit något om dig och jag försöker undvika dig så mycket som möjligt för att du ska förstå att du också har gjort fel. Jag skäms inte över det jag har "gjort" för jag sa bara vad jag tyckte och tänkte. Jag brukar behandla folk lika, så som andra behandlar mig, behandlar jag dom med andra ord. Ciao!

2009-05-16 @ 00:28:06
URL: http://sophiamarsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0