its all about love

Kärlek är iprincip omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika från person till person och kan variera från varje gång man blir kär.
   En sak är väl det att kärleken lämnar ingen oberörd. Kärleken skiljer sig också beroende på om den är besvarad från den man är kär i. Är du lyckligt kär känner du dig oövervinnerlig, är du däremot olyckligt kär kan det kännas som om hela världen rasar samman.
   Det kan vara svårt att veta om du verkligen är kär så ta det i lugn takt. Kanske är du förälskad, bara lite intresserad eller kanske mest "sugen" på en person. Ena dagen kan du känna dig förälskad i en person för att nästa dag vara jätteförälskad i en annan. Är det då kärlek, vad tycker ni liksom?
   Många tycker att kärlek är först när man känner varandra väl och accepterar varandras bra och dåliga sidor, vilket jag själv tycker. Man borde inte vara kär i någon förens man känner personen, men det är bara min åsikt.  medan andra tror på kärlek vid första ögonkastet. Vad som är kärlek eller inte kan bara du själv avgöra. Kärleken är individuell och ingen har rätt att säga att det ska vara på det ena eller andra sättet.
   Jag själv tycker att man kan känna kärlek för en vän. Vilket kanske inte så många andra håller med om. Saken är den att kärlek och att vara kär är två olika saker. När man är kär i någon är det vad man kallar "att älska". Medans att ge kärlek till någon är vänligt och det man ger för att visa att man tycker om någon.

Allt detta, är min synpunkt på kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0